Zoals beschreven in de conceptnota “lerarenopleidingen versterken: wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs” van 25 maart 2016 en het ontwerpdecreet betreffende de hervorming van de lerarenopleidingen, werd een beheersovereenkomst gesloten tussen de Vlaamse Hogescholenraad en de Vlaamse regering om de lerarenopleidingen aan de hogescholen te ondersteunen bij de transitie naar de hervormde lerarenopleidingen via het organiseren van expertise-uitwisseling tussen hogescholen (lerarenopleidingen), universiteiten, scholen, pedagogische begeleidingsdiensten en inspectie.
De thema’s die specifiek als aandachtspunten zijn opgenomen in het regeerakkoord en het ontwerpdecreet lopen als een rode draad door de voorgestelde acties waarvoor VLHORA zich engageert.
De beheersovereenkomst heeft tot doel om via de opgesomde professionaliserings- en peer learning activiteiten, pilots en projecten:
De focus ligt hierbij op het delen van beste praktijken, op het uitwerken van projecten, op het professionaliseren van de lerarenopleiders en op het valoriseren en verankeren van de van recente projecten (o.a. de projecten i.k.v. het transitiefonds, PWO-projecten, Kleine Kinderen Grote Kansen, enz.) in eigen curricula.
Zoals beschreven in de conceptnota “lerarenopleidingen versterken: wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs” van 25 maart 2016 en het ontwerpdecreet betreffende de hervorming van de lerarenopleidingen, werd een beheersovereenkomst gesloten tussen de Vlaamse Hogescholenraad en de Vlaamse regering om de lerarenopleidingen aan de hogescholen te ondersteunen bij de transitie naar de hervormde lerarenopleidingen via het organiseren van expertise-uitwisseling tussen hogescholen (lerarenopleidingen), universiteiten, scholen, pedagogische begeleidingsdiensten en inspectie.
De thema’s die specifiek als aandachtspunten zijn opgenomen in het regeerakkoord en het ontwerpdecreet lopen als een rode draad door de voorgestelde acties waarvoor VLHORA zich engageert.
De beheersovereenkomst heeft tot doel om via de opgesomde professionaliserings- en peer learning activiteiten, pilots en projecten:
De focus ligt hierbij op het delen van beste praktijken, op het uitwerken van projecten, op het professionaliseren van de lerarenopleiders en op het valoriseren en verankeren van de van recente projecten (o.a. de projecten i.k.v. het transitiefonds, PWO-projecten, Kleine Kinderen Grote Kansen, enz.) in eigen curricula.
RT @BertHoogewijs: Ik zie al uit naar het interview van @koendaniels in het eerste nummer van 2020 van het tijdschrift Th&ma dat gaat over…
RT @DiVaWe: Werk aan de winkel voor @BenWeyts en @crevits!! #doorleren is belangrijk en vraagt om ondersteuning en een individuele leerreke…
RT @EUErasmusPlus: We’re LIVE 🔴 from our PISA 2018 info session with the @OECD. Tune in to learn more about: ✅Key findings from this editi…
RT @Juhrer: Eric Vermeylen (VLHORA) sluit af. Dankjewel aan alle deelnemers voor een geslaagde studiedag! #vlhora #talentvoormorgen #sterki…
Samen investeren in sterke leraren! https://t.co/oWkMcKsDeh
Zonder verpleegkundigen geen genezing van uw zieke geliefden hè ... https://t.co/mR4YES21qc
RT @VLIRnws: Putting Flanders and Brussels on the international map as an attractive student destination | our new brochure for student rec…
Op het Global Minds Congres werd aan iedere hogeschool een Global Minds Award uitgereikt voor hun impactvolle inzet… https://t.co/1J5J0iaiWA